Proč milovat CHIA semínka

V oblastí zdravé výživy jsou chia semínka velký boom!

kaše

superfoods

superpotraviny

zdravé jídlo

zdravý životní styl

zdravá strava

chia semínka

návody

recepty

ovoce

snídaně

chia

ovesná kaše

Kdo se stejně jako my rozhodl vrhnout se na zdravou stravu a zdraví životní styl, určitě ví, že CHIA semínka jsou takový malý zázrak přírody. Získává se z šalvěje hispánské, obsahuje neuvěřitelné množství železa a draslíku, má až pětkrát více vápníku než mléko, je přírodním zdrojem omega 3 a omega 6 mastných kyselin, je to silný antioxidant, podporuje paměť a povzbuzuje tělo.

Z chia semínek si můžete připravit mnoho pokrmů, naše oblíbená je ovesná kaše.

Potřebujete:

Půl hrnku ovesných vloček
2 hrnky vody
30 g ovoce – švestky, meruňky, jahody, maliny, borůvky (každý si vybere, co má rád)
10 g směsi brusinek, rozinek, datle, fíky, góji (každý si vybere, co má rád)
1 lžíce CHIA semínek
1 lžička medu

 

Postup:

Ovesné vločky zalijeme vodou, přidáme chia semínka, směs sušeného ovoce a krátce povaříme, aby vločky změkly. Hotovou směs rozmixujeme a zamícháme med. Nakonec přidáme pokrájené a omyté ovoce a kdo chce, může posypat skořicí, čokoládou nebo drcenými oříšky.

Autor: jph
Foto: wehearit.com