Zdravá snídaně

Snídaně, která vás postaví na nohy.

chia semínky

kaše

mléko

snídaně

Mléčná rýže s horkým višňovým kompotem

Potřebujete: 250 g kulatozrnné rýže, 30 g másla ghí, 250 ml rýžového mléka, sůl, 100 g zakysané smetany, 400 g višňového kompotu (včetně nálevu), 2 lžíce vanilkového pudinkového prášku, 1 lžičku chia semínek

 

Postup:
1. Rýži propláchneme studenou vodou. V kastrůlku rozpustíme máslo, přidáme rýži, krátce ji osmahneme a zalijeme mlékem se špetkou soli. Na mírném plameni vaříme do změknutí, případně podlijeme trochou vody.

2. Zakysanou smetanu přimícháme do vychladlé rýže.

3. Višně přelijeme přes cedník a necháme okapat. Nálev promícháme v hrnci s pudinkovým práškem a přivedeme k varu. Povaříme asi 2 minuty, přidáme višně a poté ještě krátce prohřejeme. Mléčnou rýži rozdělíme na talířky a přelijeme horkým višňovým kompotem a posypeme chia semínky. Můžeme dozdobit daším ovocem.

Doba přípravy 35 minut.
1 porce obsahuje 2081 kJ/497 kcal
Počet porcí/kusů 4