Zázračná chia semínka

Jak je jíst?

zdravá starava

strava

semínka

chia semínka

chia

Mají výraznou detoxikační sílu, čímž podporují imunitní systém, trávení, odstraňují nadýmání a také zlepšují pravidelné vyprazdňování.

Díky vysokému obsahu vlákniny se bude váš žaludek cítit dlouho zasycený. Také normalizují hladinu cukru v krvi.

Aby byla chia semínka dobře stravitelná, potřebují vodu. Proto je nechte alespoň 15 minut nabobtnat ve studené vodě. Pokud je chcete jíst samotné, zapijte je dostatečným množstvím tekutin. I když jsou chia semínka super zdravá, maximální denní dávka jsou 2 čajové lžičky.

 

Snídaně
Jste-li zvyklí snídat cereální kaše, musli, obilniny nebo jogurt, chia semínka se sem výborně hodí. Jsou ideálním doplňkem, protože takové snídaně oživí a udělají je hodnotnější.

Svačina
Ovoce je ideální konzumovat do 14. hodiny. Pokud si jej dopřáváte ke svačině, můžete si ji ještě ozdravit. Nakrájejte ovoce na kousky, dejte je do misky a zasypte nabobtnalými chia semínky. Pro lepší chuť můžete ještě pokapat citronem.

Oběd
Chia semínka jsou velmi chutná, když je opražíte a neztrácejí touto úpravou své hodnotné látky. Super kombinace je například si rizotem. Připravte si masové nebo zeleninové rizoto, jak jste zvyklí a na zvláštní pánvi opražte blahodárná semínka, která na závěr přisypete do rizota.

Svačina
Stejně jako u ovocného salátu můžete připravit salát zeleninový a doladit jej chia semínky.

Večeře
Další zdravý recept je zařazení chia semínek do cuketových placiček. Nastrouhejte 2 cukety, osolte a nechte je zakryté v lednici odstát cca půl hodiny. V 2 dcl mléka rozšlehejte 2 vejce, nasypte polohrubou špaldovou nebo pohankovou mouku, špetku majoránky, 2 lžičky opražených chia semínek a 2 stroužky prolisovaného česneku. Vše dobře promíchejte a přidejte do nastrouhaných cuket. Na pánvi rozpalte malé množství tuku a následně smažte placky. (Můžete je také připravit bez tuku v troubě)

Autor: jph
Foto: weheartit.com