Dejte si zdravou snídani

Správně složená snídaně má dodat potřebnou dávku energie celé dopoledne, nezatížit organizmus a příjemně naladit.

zdravá strava

džus

fresh

ovoce

cereálie

snídaně

zdravá snídaně

káva

vitaminy

Energie

minerály

kukuřičné lupínky

Cereálie

Kukuřičné lupínky by měly tvořit základ takové snídaně. Vybírejte ty více zrnné, s nízkým obsahem soli a s dostatkem vitamínů a minerálů. Podle obliby zalijte šálkem mléka (výborné je i rýžové a sójové)


Ovoce

Říká se, že před každou snídaní by se měl snít kousek ovoce. Přirozené cukry totiž rychle nastartují tělo, aniž by ho zbytečně zatěžovaly. My už si ráno bez ovoce nedovedeme představit, je to náš šálek kávy!


Čaj

Po ránu je dobrý šálek kvalitního černého čaje (třeba s citronem, mmm), může být i čaj zelený, který má antioxidační účinky. Čaj kupujte ve speciálních prodejnách, raději si za kvalitu připlaťte, rozdíl určitě poznáte!


Džus nebo fresh

Sklenka džusu k snídani patří. Při výběru hlídejte obsah cukru a podíl ovocné složky. Pokud máte doma odšťavňovač, připravte si vlastní fresh (receptů tu na něj najdete hooooodně!)

Autor: jph
Foto: Shutterstock