Fashion Revolution vznikla jako reakce na katastrofický pád budovy Rhana Plaza v Bangladéši. Tato nešťastná událost způsobená nedbalostí a šetřením na bezpečnosti pracujících způsobila přes sto úmrtí a tisíce doživotně zmrzačených a zraněných dělníků. Hrozby úrazu a úmrtí, stejně tak jako nespravedlivé zacházeni, psychické a fyzické týrání a nevyplácení odměn jsou bohužel stále součástí výroby našeho oblečení. Fashion Revolution vrcholí každoročně v den výročí pádu Rhana Plaza, tedy 24.4.
Vzhledem k tomu, že letos tento den připadá na neděli, pořádá letos Fashion Revolution WEEK (týdenní) a ne jen Fashion Revolution Day (den), jak tomu bylo v minulých letech.
Ve Fashion Revolution věři v módní průmysl, který si ve stejné míře váží lidí, životní prostředí, kreativitu a výdělek. Snaží se proto zvýšit povědomí o tom, v jakých podmínkách naše oblečení vzniká a zapojit veřejnost do digitální kampaně pomocí sociálních sítí. Jak zapojit se do kampaně? Je to jednoduché::
1. Vyfoťte se v oblečení naruby tak, aby byl štítek se jménem značky nebo výrobce viditelný vpředu. A pošlete je na Textile house - second hand CZ
2. Nahrajte svou fotku na sociální sítě.
3. Označte svou fotku @ značka a #whomademyclothes a zeptejte se tak značek, kdo vyrobil vaše oblečení. Například Hey, @ZARA, #whomademyclothes (kdo vyrobil moje oblečení).
Tím vyjádříte svůj zájem o 40 milionů lidí, kteří často v těžkých a nebezpečných podmínkách pracují 60 hodin týdně za 60 dolarů na měsíc, nebo dokonce mnohem méně.